Uzņēmums dibināts: 1999
Darbinieku skaits: 14
Nozare: profesionālo iekārtu tirdzniecība un tehniskā apkalpošana
Inovatīvais virziens: sociālā atbildība
“Prolux” jau kopš 1999. gada darbojas profesionālo virtuves, veļas mazgāšanas, viesnīcu aprīkojuma un medicīnisko aukstumiekārtu tirdzniecības un tehniskās apkalpošanas jomā. Uzņēmums ņem vērā tā radīto ietekmi uz apkārtējo vidi un sabiedrību, tāpēc savas darbības plāno sociāli atbildīgi.
Katrs no tirdzniecības virzieniem sniedz plašu pakalpojumu klāstu un nodrošina klientiem plaša spektra pakalpojumus. Uzņēmums lepojas ar pieredzējušo darbinieku komandu. Kā atzīmē Kārlis Bodnieks: “Liela daļa darbinieku specializējas servisa dienestā, kas apstiprina, cik lielu nozīmi mēs piešķiram klientam un viņa vajadzībām.”
Attīstoties ražošanas apjomiem, ir ieviesta virkne ilgtspējīgu un inovatīvu risinājumu, kas palīdz samazināt ekoloģisko pēdu un optimizēt resursus – birojā ieviests energoefektīvs apgaismojums, enerģiju taupošas iekārtas un tehnoloģijas, ieviesta atkritumu šķirošanas sistēma un rūpīga preču piegādes plānošana, lai samazinātu lieku transporta kustību. Tā kā ražošanas procesā ir jāstrādā arī ar bīstamām vielām, piemēram, ozona slāni noārdošām vielām, ir nepārtraukti jāseko līdzi un jāievēro stingras regulas, lai veiktu atbilstošu šo vielu apriti un nepieļautu to nonākšanu vidē.
“Mēs jūtam atbildību par apkārtējo vidi, un daudzas šīs prakses mēs realizējam paši pēc savas iniciatīvas,” uzsver uzņēmuma vadītājs Kārlis Bodnieks. “Mēs skatāmies, lai normatīvā regulējuma prasības tiktu ievērotas un papildus tam, kur un kā varam ietaupīt līdzekļus un resursus, izmantojot tos efektīvi.”
“Prolux” iesaistās dažādās aktivitātēs, lai atbalstītu jauniešus, piedāvājot finansiālu atbalstu, mentoringa programmas un atbalstot skolēnu mācību uzņēmumus. Uzņēmuma pārstāvis aktīvi darbojas biedrībā “Mārupes uzņēmēji” un Mārupes novada uzņēmējdarbības konsultatīvajā padomē, risinot jauniešiem un vietējai kopienai aktuālos jautājumus.
“Mēs gribam, lai mūsu jaunieši būtu pēc iespējas izglītotāki, atvērtāki un gatavāki pieaugušo dzīvei,” uzsver Kārlis. Mērķis ir ne vien palīdzēt jauniešiem, bet arī stiprināt kā “Prolux”, tā arī novada reputāciju un piesaistīt talantīgus darbiniekus.
Ieviešot ilgtspējīgas prakses, uzņēmums ir saskāries ar vairākiem izaicinājumiem, piemēram, darbinieku un klientu izglītošana un iesaiste. Klienti ne vienmēr apzinās jauno tehnoloģiju iespējas un ieguvumus, tāpēc uzņēmums organizē seminārus un demonstrācijas, lai parādītu, piemēram, ēdiena gatavošanas ērtības, izmantojot jaunākos risinājumus, kas nodrošina enerģijas un cilvēku resursa ietaupījumu, kas ļauj klientiem sasniegt viņu izvirzītos ilgtspējas mērķus.
Nākotnes plānos ietilpst virkne iniciatīvu, kas vērstas uz ilgtspējas un sociālās atbildības jautājumu attīstību. Viens no mērķiem ir ieviest bezemisiju transportlīdzekļus, tomēr uzņēmums atzīst, ka šī pāreja prasīs laiku un resursus.
Kārlis Bodnieks ir pārliecināts, ka ilgtspējīgas nākotnes pamati ir jāliek jau ģimenē. Viņš uzsver, ka bērniem no agras bērnības jāmāca atbildīga attieksme pret apkārtējo vidi, atkritumu šķirošanu un ilgtspējīgu dzīvesveidu. “Ja šī informācija un dzīvesveids ir apgūts jau no agras bērnības, tad turpmākā attīstība būs daudz vieglāka,” norāda Kārlis.