PROJEKTA NOSAUKUMS: Robotika izglītībā: Nākotnes iespējas
ĪSTENOTĀJS: Zane Miķelsone
VIETA: Vārpas – 24, Daugmale, Daugmales pagasts, Ķekavas novads
PROJEKTA FINANSĒJUMS: kopējās izmaksas: 9766.00 EUR, ELFLA publiskais finansējums: 6738.54 EUR
PROJEKTA MĒRĶIS: Izveidot inovatīvu licencētu interešu izglītības programmu pirmsskolai un pamatskolai “Robotika izglītībā: Nākotnes iespējas”, tādejādi paplašinot Ķekavas novadā esošo interešu izglītības piedāvājumu.
PROJEKTA AKTIVITĀTES UN REZULTĀTI: Projekts ir radījis jaunu pievienoto vērtību partnerības teritorijā – iespējas apgūt zināšanas robotikā, izmantojot projekta īstenotājas prasmes un spējas kā vietējo resursu, kā arī devis teritorijas iedzīvotājiem – bērniem iespējas uzlabot zināšanu gūšanas veidu un kvalitāti atbilstoši mūsdienu tendencēm. Uz šodienu robotikas apmācības jau norisinās Daugmales pagasta izglītības iestādēs un tiek piedāvātas arī Ķegumā, kopumā nodarbības apmeklē aptuveni 50 bērni.
Projektā ir iegādāti robotikas nodarbību organizēšanai nepieciešamie pamatlīdzekļi: robotu komplekti “Bites” (2 gab.), “Photon” (15 gab.) un “mTiny” (15 gab.), kā arī planšetes Lenevo (10 gab.).
Zane, strādājot skolā kā pedagogs, un, uzsākot vadīt interešu izglītības nodarbības programmēšanā (7-12 g.v.), saprata, ka bērni savas zināšanas tehnoloģijās izmanto nelietderīgi, tādēļ nākotnē viņiem iztrūkst tehniski loģiskās domāšanas. Domāšanu var attīstīt, ja bērniem jau mazā vecumā tiek piedāvātas aizraujošas mācību nodarbības, kas veicina interesi un izpratni, un attīsta tehniski loģisko domāšanu. Zane pētīja, kas varētu palīdzēt sasniegt šos mērķus, un nonāca līdz izglītības robotiem un inovatīvam izglītības modelim, kas stimulē mācīšanos, veicina prasmju un kritiskās domāšanas attīstību jau no agras bērnības. Mūsdienās darba tirgū robotika un programmēšana ir strauji augošas nozares, kas pieprasa kvalificētus speciālistus. Nodrošinot bērniem robotikas nodarbības, tās ļaus arī lauku bērniem iegūt svarīgas tehniskās prasmes, kas būs noderīgas viņu nākotnes izglītībā un karjerā.