Ar aktīvu Rīgas reģiona uzņēmēju iesaisti aizvadīts divu dienu izaugsmes pasākums “Spodrības dienas mana uzņēmuma virtuvē”, kas norisinājās 11. septembrī Ulbrokā un 12. septembrī Krapē un Lēdmanē.
Pasākuma programma tika veidota tā, lai pirmajā dienā uzņēmējiem papildinātu zināšanas un arī sniegtu iedvesmu sava uzņēmuma iekšējo procesu analīzei un iespējamu sakārtošanas risinājumu rašanai, pielāgojot tos mūsdienu digitālajām un “zaļās” saimniekošanas tendencēm. Savukārt otrajā dienā skatijām uzņēmēju sadarbības piemērus Krapes muižas viedajā ciemā un arī, darbojoties komandās, veidojām savstarpējās sadarbības risinājumus.
Pirmās dienas ietvaros pasākuma dalībnieki kopā ar dažādu nozaru ekspertiem ielūkojās uzņēmumu biznesa procesos, definēja izaicinājumus un, guva idejas uzņēmumu sakārtošanas un attīstības risinājumiem. Lekcijas un diskusijas norisinājās par tādām tēmām, kā biznesa procesu analīze un uzlabošana; digitālie rīki uzņēmējdarbībā; resursu koplietošana; kas ir mans klients un solis tālāk manā biznesā. Katras tēmas lektori aicināja pasākuma dalībniekus uz lekcijas tematu paskatīties caur sava uzņēmuma un iespējamo sadarbības partneru prizmu, aizdomāties par risinājumiem, ko varētu ieviest savā uzņēmumā un arī uzreiz praktiski ķerties pie dažādu, katram uzņēmējam svarīgu attīstības uzdevumu pierakstīšanas un risinājumu modelēšanas.
Nākamo dienu sākām ar pieredzes gūšanu Krapes muižas viedajā ciemā, kurā muižas teritorijā darbojošies uzņēmēji: vīna darītāji, aveņu audzētāji un pārstrādātāji, tūrisma pakalpojumu sniedzēji un zivju audzētāji stāstīja un rādīja savu pieredzi uzņēmējdarbības veidošanā un attīstībā, savstarpējā sadarbībā produktu un pakalpojumu pārdošanā, kā arī pasākumu organizēšanā vietējai kopienai.
Turpinājumā, ietverot gan iepriekšējā dienā gūtās zināšanas, gan redzēto Krapes ciema viedajā kopienā, veidojām komandu darbu, lai risinātu uzņēmumu problēmas, kas bija definētas jau pirmās dienas vakarā. Rezultātā vairākas komandas domāja gan par uzņēmumu digitalizācijas procesu sakārtošanu, gan produktu reklamēšana un mārketingu virzībai tirgū, gan savstarpējās sadarbības procesiem, gan rīka izstrādi cilvēka laika plānošanai. Par interesantāko risinājumu tika atzīta ideja “Nesezona.lv”, kas būtu digitālā platforma uzņēmējiem, kuriem ir sezonāli pakalpojumi. Šajā platformā būtu pieejamas gan dažāda informācija, gan arī ideju apmaiņas iespējas, u.c. pakalpojumi.
Pasākuma dalībnieki teica atzinīgus vārdus par notikušajām mācībām, un vēlmi šādus tīklošanās pasākumus organizēt arī nākotnē. Dalībnieki atzina, ka tieši tīklošanās dod iedvesmu jaunu risinājumu meklējumiem uzņēmuma darbības attīstībai.
Pasākumu organizēja biedrība “Partnerība “Daugavkrasts”” sadarbībā ar piecām vietējās rīcības grupām – biedrībām “Pierīgas partnerība”, “Jūras zeme”, “Ropažu Garkalnes partnerība”, “Stopiņu Salaspils Partnerība” un “Publisko un privāto partnerattiecību biedrība “Zied zeme”” LEADER sadarbības projekta “(sa)DARBĪBA: uzņēmēju sadarbības ekosistēmas stiprināšana” ietvaros.
Papildus informācija:
Projekts “(sa)DARBĪBA: uzņēmēju sadarbības ekosistēmas stiprināšana”
Projekta vadītāja: Aiga Smiltāne
E-pasts: info@daugavkrasts.lv
Tālrunis: +371 25418113